Användarvillkor
Dessa köpvillkor gäller mellan Sayless som innehar webbplatsen www.sayless.se och du som gör en beställning från oss via webbplatsen. I denna policy kan du läsa om hur vi behandlar dina personuppgifter när du handlar hos oss.
Du som handlar som privatperson behöver vara över 16 år och inte stå under förmyndarskap. Om du är under 16 år krävs dina målsmans samtycke för att få beställa hos oss. Alla bedrägerier polisanmäls.
Vi kan när som helst ändra dessa Villkor, men de ändringar som du godkände vid tiden för ditt köp gäller alltid det köpet. För att kunna genomföra ett köp via Webbplatsen måste du acceptera köpvillkoren.
Bställningar
Efter beställning är mottagen skickar Sayless.store en orderbekräftelse till dig via e-post snarast som bekräftar beställningen. Avtal om köp ingås först när vi skriftligen har bekräftat beställningen och du har fått orderbekräftelsen per e-post. Om några frågetecken om beställningen uppstår kontaktar vi er.
Priser och betalning
Vid beställning gäller de priser som vid tidpunkten för beställningen anges på Webbplatsen, om annat inte uttryckligen har avtalats eller om omständigheterna inte uppenbarligen föranleder annat. Samtliga priser är angivna i svenska kronor.
Betalningsalternativ.
Vårt samarbete med Stripe och erbjuder säkra betalformer.
1). Stripe kortbetalning via Shopify Payments. Säker betalning med deras snabba betalningslösning som stöder VISA, Master Card och Apple pay. Ingen avgift tillkommer.
Frakt och Leverans
Frakt inom Sverige sker via Postnord om inte annat avtalats. Samtliga paket skickas spårbart och försäkrat och kommer till ditt närmaste ombud. Du får även en notifikation via e-post eller mobilnummer beroende på vilket alternativ du har valt vid utcheckning. Alla paket med lagerhållna varor skickas ut inom 1-5 arbetsdagar och vi har som mål att kunden ska få sitt paket inom 1-4 arbetsdagar..
Till Norge och övriga länder kan det ta längre tid. Om en vara är slut i lager kan leveranstiden komma att förlängas tills dess att varan åter är i lager, vi informerar om detta på produktsidan. Vi strävar alltid efter bra omdöme och att kunden ska få paketet så snabbt som möjligt.
Du kan även följa din leverans via internet med ditt kolli-ID som du får via e-post. Det är köparens ansvar att den adress och telefonnummer som uppgivits till oss vid beställningstillfället är rätt, för att få en snabb och korrekt leverans.
Om beställningen inte hämtas ut från utlämningsstället av kunden, debiteras kunden den faktiska fraktkostnad enligt den aktuella fraktsedeln från Postnord. Om beställningen inte hämtas ut i ombudet betalar kunden eventuella returkostnader, plus enligt lag, en administrativ kostnad a´150 kronor.
Ångerrätt
Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen, vilken trädde i kraft 2000-06-01, rätt att ångra ett köp inom 14 kalenderdagar från mottagandet av varan. För att begära ångerrätt enligt Distansavtalslagen kontaktar du oss så kan vi se om du uppfyller de förutsättningar som krävs för att tillämpa ångerrätten. Om varan används innan, kan du ej åberopa ångerrätten. Ingen ångerrätt på specialbeställningar från kunden eller om plomberingen är borttagen. Observera att du måste kontakta oss tydligt via mail inom 14 dagar från att du fått din beställning för att åberropa ångerätten. Återsändande av vara vilken returneras med hänvisning till Distansavtalslagen sker på kunds bekostnad, samt att kunden debiteras den faktiska fraktkostnad enligt den aktuella fraktsedeln från postnord. Distansavtalslagen ger ej kund rätt att begära återbetalning av kostnader för transport & transaktionskostnader eller annan utförd tjänst. Varan skall även återsändas väl emballerad.
Reklamationer
Privatpersoner har enligt konsumentköplagen två (2) års reklamationsrätt oavsett vilken garantitid som gäller på en vara. Reklamation skall göras inom skälig tid från det att felet upptäckts. Köparen skall vid reklamation påvisa fel. Fel som uppstått via slitage och användning är inte giltigt.
Returer
Vid ev. retur, reklamation eller ångerrätt: Kund står alltid för portot vid ev retur om inte annat avtalats. Vid retur skall varan återsändas väl emballerat och skickas till Sayless.
Samt meddela om returen till sayless.returer@hotmail.com tydligt inom 14 dagar från att varan har blivit levererad om man vill åberopa ångerätten. Vi processar återbetalningen så fort varan är oss tillhanda och godkänns efter vårat omdöme.
Går inte heller att åberopa ångerätten efter dessa 14 dagar.
Information om behandling av personuppgifter
Sayless följer PUL (Personuppgiftslagen) i sin hantering av personuppgifter. Dina uppgifter hanteras på ett korrekt och kontrollerat sätt så att du kan känna dig trygg när du handlar i vår webbshop. De personuppgifter som du lämnar och som vi sparar vid ditt köp, används för att kunna administrera dina inköp och i marknadsföringssyfte (t.ex. postala utskick, sms, e-post). Vi lämnar inte uppgifter till tredje part.
Du kan skriva till oss per mail på support@sayless.se
och begära att dina personuppgifter rättas eller tas bort. Du har även rätt att begära information om vilka uppgifter om dig som vi behandlar.
Support
För support eller annan form av användarstöd hänvisas kunden till vårt kontaktformulär eller mailadress support@sayless.se
Information
Vi förbehåller oss för eventuella felskrivningar eller tryckfel på samtliga artiklar i vårt sortiment samt dessa villkor.
Tvist
Vid tvist där köparen är privatperson följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.
Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrofer, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
Förbeställningar
Välkommen att handla hos oss på Sayless.store, och tveka inte att höra av dig om det är något du behöver hjälp med.